Határtalanul – Felvidék

Tanulmányi kirándulás

Időpont: 2017. 10. 18 – 21., 2018. 04. 28 – 05. 01.

Határtalan élményben volt része iskolán hetedikes tanulóinak. A nyertes Határtalanul! Pályázatok keretében négy napot tölthettek a Felvidéken, ahol a magyarlakta területek magyar történelmi, irodalmi emlékhelyeit járhatták végig.

Napi programok:

1.     nap: Komárnoban az Európa udvarban sétáltunk, ahol a nemzetek építészeti stílusait tekinthettük meg. Jókai szobrát megkoszorúztuk, Szent András templomot megtekintése. Szklabonyán a Mikszáth emlékházat néztük meg, ott emlékszalagot helyeztünk el. Szállás Körmöcbánya mellett egy családias vendégházban.

2.     nap: Szepesi vár és a gejzír igazán érdekes látnivaló volt. A Betléri vadászkastély, mauzóleum mindenki kedvence volt. Iglón az orsó alakú főtéren nézelődtünk, Rozsnyón pedig megcsodálhattuk a tipikus felvidéki kisvárosok házait, terét. A szállásunk Iglóhoz közel, egy hatalmas zöld területen a Trio Hotelben volt.

3.     nap: A napot Lőcse városának és nevezetességeinek körbejárásával kezdtük. Késmárkon az új evangélikus templomban emlékszalagot helyeztünk el Thököly Imre szarkofágján. A fatemplom mindenkinek nagyon tetszett a maga különlegességével. a Magas Tátrában szerettünk volna lanovkázni, de sajnos a hegyekben levő erős szél nem tette lehetővé. Ezt nagyon sajnálta minden gyerek és pedagógus. A szállás ismét a Trio Hotelben volt.

4.     nap: Gombaszögi cseppkőbarlang volt a napi program. Csodálatos természeti képződmények lekötötték a gyerekek figyelmét. A hazaút hosszúnak bizonyult, mindenki jól elfáradt.

A program összeállítása, a látnivalók mennyisége elegendő volt, alkalmazkodott a gyerekek befogadó képességéhez. Változatos volt az összeállítás, hiszen láttunk emlékházat, építészeti remekműveket, templomot, kastélyt, mauzóleumot. Természeti jelenségeket is megfigyelhettünk: gejzírt, cseppkőbarlangot. Három helyen helyeztük el az emlékezés szalagját.

A látottak új ismeretekkel bővítették a gyerekek tudását. Lehetőségünk volt arra, hogy ehhez a kiránduláshoz némi irodaszert vásároljunk. Ugyanakkor a beígért munkafüzeteket egyáltalán nem kaptuk meg, így a gyerekek nem tudtak benne dolgozni.

A gyerekek elmondása szerint ezen a területen még senki sem járt, tehát teljes újdonsággal szolgált mindenki számára. Külföldön már többen is jártak, szinte mindenki valamelyik tengerparton családi nyaraláson.

Ezúton szeretnénk megköszönni a lehetőséget, hogy a gyerekek szervezett kereteken belül eljuthattak ezekre a helyekre. Úgy gondoljuk, hogy ezt a lehetőséget a továbbiakban is szeretnénk kihasználni, hasonló programokon részt venni.