2021 tavaszán iskolánk Jalingva alapítványa Sokszínű és nagyszerű pályázatával 395.000 Ft támogatásban részesült a Városi Civil Keret pályázaton keresztül. Az összeget a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt folyósította.
A nyert összeget iskolai rendezvények, programok, kirándulások megvalósítására fordítottuk.

2021. május 25-én rendhagyó és formabontó módon zajlott iskolánkban az irodalmi vizsga. „Irodalmi teaházban” játékos formában adhattak számot tudásukról nyolcadikosaink. Többek között idézetfelismerés és folytatás, Ki vagyok én?, képrejtvény, fogalomlánc, újsághirdetés és fordított vers visszafordítása színesítette a délelőttöt. Voltak, akik projektmunkán dolgozhattak. Az igazán kiemelkedők jutalomban részesültek. Színes, színvonalas, emlékezetes megmérettetésen vehettek részt a bátor vállalkozók. Zárásként az izgalmakat finom teával és süteményekkel feledtették.

2021. június 11-én zajlott iskolánk alsó tagozatos diákjainak részvételével a „Fuss egy könyvért – másképp!” program. Évről-évre összekapcsolja e rendezvényünk a sportot a kultúrával.
Izgalommal elrajtolva, nyári hőségben futotta körbe 250-nél több kisdiák a Szállásréti-tavat. Évfolyamonként a leggyorsabb három fiú és három lány könyvjutalmat vehetett át célba érkezés után. A sportesemény természetközelisége miatt a képzeletbeli dobogó három fokát három fa jelképezte.
A legfürgébb futókon kívül évfolyamonként még egy-egy könyvjutalom célba ért, hisz a mezőnyök legnagyobb küzdőit is megválasztottuk. Vagyis jutalmaztuk, aki nem az elsők között lépett át a célvonalon, de a legnagyobb erőfeszítést tette önmaga legyőzéséhez. A gyerekeket gyorsításra, kitartásra ösztönözte néhány velük futó, lelkes, fitt pedagógus is.

Diákönkormányzat kirándulása Lengyel – Annafürdőn
2021. szeptember 9-én reggel útra keltünk 42 tanulóval és két kísérő pedagógussal, hogy csapattá szervezzük iskolánk diákönkormányzatos tanulóit. 3-8. évfolyamig osztályonként 1-3 tanuló vett rész a kiránduláson. Amíg a busz robogott Annafürdő felé, a tanulók balesetvédelmi oktatásban vettek részt, illetve elmondtuk a mobiltelefonokra vonatkozó kérésünket, mely alapján csak fotózásra használják a készüléküket.
Megérkezés után megalakultak a hét fős csapatok, nyolcadikos csapatkapitányokkal, vegyes évfolyamokkal. Helyi adottságokat figyelembe vettük a feladatok összeállításánál.
Első kihívásként készíteniük kellett egy csoportselfiet úgy, hogy az összes csapattagon kívül az Annafürdőn található vadállatok közül egy legalább szerepeljen a képen. Nagy izgalommal vetették bele gyerekek magukat a feladatba, hiszen futni nem szabadott, nehogy elijesszék az állatokat.
Ezután következett egy dombfutás, ahol csapatonként egy tanuló versenyzett, majd a lombkoronasétány kirakóit kihasználva, időre kellett egy-egy általuk választott madár képét összerakni.
Miután megcsodáltuk az erdőt a magasból is, elindultunk a tóhoz, ahol minden tanulónk ügyességére szükség volt, hiszen váltófutásban kellett részt venniük. Az előkészületek tovább tartottak, mint maga a futás. Kettő csapat versenyzett egy időben. A gyerekek nagyon izgultak, hiszen a váltóbotra is figyelniük kellett. A feladatot minden csapat majdnem ugyanolyan idővel teljesítette egy-két másodperces különbség volt mindössze az eredmények között.
A futás után visszasétáltunk a tűzrakóhelyhez. Ez a kevés feladat már elég volt ahhoz, hogy a gyerekek ne csak osztálytársukkal beszélgessenek, hanem szépen vegyültek a többiekkel.
A tűzrakóhelynél megkezdődött a tűzrakás, és vele párhuzamosan a következő feladat, melyhez játszótér egyik elemét használtuk. Minden csapattagnak lógnia kellett a szeren, és mértük az időt addig, amíg az utolsó játékos is elfárad, és leér a talajra a lába. Nagyon szurkoltak a gyerekek egymásnak, jó kis hangzavart kerekedett.
A feladat után már mindenki nagyon éhes volt, előkerültek a szalonnák, sonkák, virslik, nyársak, pillecukrok és mindenki kedvére falatozhatott. A kisebbnek segíteni kellett, de a nagyok önállóan megoldották az ebédjüket.
A sütögetéssel jól elment az idő, és elég későn kezdtünk az utolsó feladatba. Ki kellett választani a legnehezebb csapattagot, és őt a levegőben tartani tetszőleges módszerrel. Annyira kitartóak voltak a gyerekek, hogy muszáj volt szabályt változtatni, és bizonyos időközönként csökkenteni a tartóemberek létszámát. Ez meghozta végre az eredményt, különben lehet még estig ott álltunk volna.
A napi verseny holtversenyt hozott, a két első helyezett csapat tagjai jelképes ajándékban részesültek.
A gyerekek és tanáraik is nagyon élvezték a napot, gyönyörű őszi időnk volt, vidám, lelkes társaságban voltunk, ilyenkor szokták mondani, hogy a „foglalkozás elérte a célját”.

Színházbejárás a Kaposvári Csiky Gergely Színházban, látogatás a Rádió Most stúdiójában
A kaposvári színház kulisszái közt és a Rádió Most stúdiójában, a kaposvári tévében jártak 2021. október 4-én intézményünk nyolcadikos tanulói közül több mint harmincan. Beülhettek a híradósok stúdiójába, a rádióban adásba is kerültek. A színházban kipróbálhatták a forgószínpadot, a süllyesztőket, és jártunk a színfalak mögött. Felmehettünk a Csárdáskirálynő előadás díszleteire, a művészek öltözőibe. Hála és köszönet az igényes és lelkes idegenvezetésért a színház és a rádió szakembereinek, az útiköltség finanszírozásért a pályázat kiírójának.
kísérő nevelők: Szalainé Balogh Erika és Bischof Katalin

Pályázati programunk megvalósulása: A színház házhoz jön!
Színháznevelési drámafoglalkozást szerveztünk a 8. évfolyam tanulói számára. A program 2021. november 25-én 9 órától kezdődően valósult meg iskolánkban rendhagyó irodalomóra keretében. Az Escargo Hajója Színháznevelési Szövetkezet Szilveszter című előadását láthatták tanulóink, majd az ezzel kapcsolatos drámafoglalkozáson vettek részt. A darab Háy János novellájának adaptációja, mely egy végzős általános iskolás fiú konfliktusait, problémáit mutatja be. A fiú sorsát két drámatanár idézte fel (Komlóczi Zoltán és Szabó Márk), hol egyszerű tárgyak használatával, hol a hallgatóság bevonásával. Az interaktív foglalkozást a diákok nagyon élvezték, partnerek voltak a sztereotípiák átbeszélésében, a stressz feloldására irányuló módszerek keresésében. Nagy hatással volt rájuk a darab drámai befejezése. Az előadást követő drámafoglalkozás a félelem, becsület, egymáshoz tartozás, felelősség… fogalmakat boncolgatta a gyerekek aktív közreműködésével. Tartalmas és tanulságos délelőtt volt, reméljük, lesz még lehetőségünk hasonló program megvalósítására.