Határtalanul kirándulás Erdélyben, 2023. május 7-11.

1 nap
Fél 5-kor már a buszra vártunk, aztán 5 órakor sikeresen elindultunk. Nagyon hosszú volt az út. Több rövid megálló után 11 óra körül értünk a magyar-román határra. Innen háromnegyed óra várakozás, ellenőrzések után indulhattunk tovább. A Királyhágónál kicsit hosszabb szünetet tartottunk. Gyönyörködtünk a völgyben, amíg Erika néni mesélt a hely elnevezésének történelmi hátteréről, majd tovább indultunk. Az itteni idegenvezető segítségével tettünk sétát a belvárosban. Régi, de szépen felújított épületek, többszintes paloták között sétáltunk a macskaköves úton. Meglátogattuk Mátyás szülőházát, az őt ábrázoló hatalmas szobrot a főtéren, a színház épületét.
A szállásunk Torockón volt, ott magasodott a híres Székelykő. A naplementében, a virágzó fák mögött különösen elvarázsolt minket: gondozott közterek, felújított parasztházak, csinos udvarok vannak ott.
2. nap
A sóbányabánya fogadóépülete modern volt ugyan, de nem tűnt különösebben érdekesnek. Hiszen a csodavilág a föld alatt rejtőzik, így nem látható a felszínről. Egy olyan helyen álltunk meg először, ahol egy kiáltással 16-szoros visszhangot hallhatunk. Lesétáltunk a „gazdagok lépcsőjén” – a legenda úgy tartja, meggazdagszik az az ember, aki itt lesétál. Ezután 13 szintet mentünk tovább lefelé és egy óriási térben egy 21. Századi vidámparkban találtuk magunkat.
Szovátán az idegenvezető vezetésével körbesétáltuk a Medve-tavat. A tó felszínén 15 cm mélységig édesvíz van, alatta pedig sós. Az alján levő iszapból minden nap visznek a gyógyközpontokba, mert sok benne a gyógyhatású anyag, vegyület.
Borzonton, a Szent Anna panzióban szálltunk meg, három éjszakát aludtunk itt. Gyönyörű erdős környezet vett körül bennünket. A szobák modernek, jól felszereltek voltak. Nagy füves rét és játszótér vette körül az épületet, esténként itt játszottunk, beszélgettünk.
A 3. nap a Békás-szoroshoz buszoztunk. Gyalog végigsétáltunk az égbe nyúló, gyönyörű sziklák között. Mellettünk egy bővizű hegyi patak csobogott. A sétánál nagyon kellett figyelnünk, mert a keskeny gyalogút mellett sok jármű, teherautó közlekedett. Lenyűgöző volt a természetnek ez a különleges csodája.Tovább utaztunk pár percet, és a gyilkos-tónál leszálltunk. A tópart közelében étkezdék és árusok voltak. Itt kaptunk szabadidőt, és vásárolgattunk, nézelődtünk, ebédeltünk. A szállás felé vezető úton megálltunk Mádéfalván, és megkoszorúztuk a mádéfalvi vérengzés emlékművét. Még ugyanezen a napon meglátogattuk a csíksomlyói kegytemplomot és a ferencesek feredőjét is.
4. nap
Nagyon készültünk a hegymászásra. Mivel hűvös volt, a hegyen pedig párás idő, vittünk váltócipőt és váltóruhát. A hegy aljánál leszálltunk a buszról és felültünk egy traktor pótkocsijára. Kb. Egy órás utazás után értünk fel kb.1550 méter magasságba, és óriási meglepetésünkre havas táj, zúzmarás fenyők, hófödte háztetők vártak minket. A napos, tiszta időben mesés kilátás tárult elénk 1800 méter magasan. A turul-szobor, a kopjafák és a panoráma óriási élmény volt mindenkinek.
Az 5.
Arad felé indultunk. Elhaladtunk a „magos déva vára” mellett is, melynek építéséről a híres népballada szól. Aradon megkoszorúztuk a szabadságharc vértanú-tábornokainak emlékművét.
Tartalmas, csodaszép kiránduláson vehettünk részt.